Hola a tots !
Estem començant el procés de creació d'una marca per la casa rural. El que els entesos dirien “branding”. És a dir, tenim que vincular el nostre negoci a un nom, logo, marca e imatge. La nostra imatge e identitat corporativa
Hem pensat que potser us agradaria participar-hi, així que hem decidit de fer un concurs. I per fí, tal i com us varem avançar fa uns dies, aquí teniu les bases
BASES DEL CONCURS “LOGOTIP I LEMA DE CAL MOLINER”
1. El concurs te per objecte la creació i desenvolupament de múltiples formats, per un disseny gràfic i lema que identifiquin la casa rural en tots els àmbits, constituint alhora la seva marca e imatge corporativa. És a dir, el disseny gràfic (logotip) i lema s’utilitzaran en les targetes, tríptics, anuncis a revistes, web, portals de cases rurals, tovalloles, entrada de la casa, ...
2. S’acompanya un annex amb les característiques a complir i el material que s’ha de presentar. Les bases del concurs estaran publicades i disponibles al blog. Qualsevol modificació de les mateixes sortirà publicada al blog a la pestanya de “Concurs” , subpestanya “Bases Concurs” http://casaruralcalmoliner.blogspot.com/search/label/CONCURS%20BASES
3. El concurs és obert, es pot presentar tot aquell qui vulgui, estigui o no vinculat professionalment a aquesta activitat. Ja sabem que alguns no us hi dediqueu, però sou uns autèntics “pofesionales”
4. Els treballs, que tindran que ser originals, s’entregaran per email abans del dia 1 de Desembre del 2009. L’adreça d’email és sergi_marin_b@hotmail.com Els treballs entregats fora d’aquest termini no seran admesos. Originals ... No val copiar-se ! (ja us anticipo que al Rincon del Vago no trobareu res). No us adormiu !!!
5. Tots els treballs que presenteu es publicaran al blog el dia 1 de Desembre. Els trobareu a la pestanya de “Concurs” , subpestanya “Propostes Concurs” http://casaruralcalmoliner.blogspot.com/search/label/CONCURS%20PROPOSTES
6. Totes les feines tindran que tenir un pseudònim en cas de que no es vulgui que es vegi el nom de l’autor al publicar-ho al blog
7. Hi haurà dos premis, un al millor logotip, i un altre al millor lema. S’entregaran a aquelles feines que, responent a les característiques exigides en l’annex, siguin escollides i declarades guanyadores pel Jurat. Ojo !!! No és un Jurat qualsevol, és un Jurat canyero (Jordi-Mia-Josep-Mercè-Ester-Sergi)
8. El premi al millor logotip consistirà en un dinar per a dues persones en un restaurant a prop de Sobremunt (no serà un estrella Michelin, però quasi). El premi al millor lema consistirà en un lot de productes típics de la zona (llet de vaca acabada de munyir, bolets si es que n'hi han, fruites de l'hort de la Mestressa Merçè, pà de pagés de Sant Boi i coca de Perafita)
9. El premi pot declarar-se desert si les feines presentades no responen al nivell exigit o a la imatge desitjada pel Jurat. Però ja sabem que això no passarà, sou uns cracks !!!
10. El treball guanyador passarà a ser propietat de Cal Moliner, sent cedits automàticament tots els drets derivats del seu us i explotació del disseny o enginys continguts en el suport presentat. O què us pensàveu, que us faríeu rics amb els drets d’autor?
ANNEX
- Client: Casa de turisme rural Cal Moliner, que estarà situada a Sobremunt (Osona). El negoci, una vegada en funcionament, consistirà en una casa rural de lloguer íntegre per 15-17 persones. Qualitat mitjana - alta
- Objectius: Posicionar la casa amb una imatge de prestigi en el mercat de turisme rural. La marca ha de ser un element diferenciador envers la nostra competència, i per tant, ha de fugir d’assemblar-se a les existents al mercat. No obstant, no perdeu de vista que estem fent una casa rural, no una botiga d'informàtica. Ens ha d'aportar distinció, reconeixement i valor
- Punts dèbils i forts: Hi ha una oferta creixent de cases de turisme rural similars. Com a tret diferenciador principal la nostra tindrà una piscina coberta integrada amb l'entorn
- Posicionament en el mercat: Volem que a través de la marca arribi al mercat un missatge adequat de la nostra oferta, i que s'estableixi una relació emocional entre la marca i el client (d'aquí que fem una mica d'storyteller amb el blog de la construcció de la casa rural, fomentant el intercanvi i participació). Volem posicionar-nos com una casa rural de qualitat mitjana - alta
- Imatge que es vol transmetre amb el nou logotip: El disseny gràfic ha de ser inèdit, actual i comunicatiu. És a dir, ha de ser senzill i de fàcil lectura, però alhora ha de tenir una personalitat pròpia i un bon impacte visual. Ens han de recordar ! Per cert, des del nostre punt de vista, no hi ha un color representatiu per la nostra activitat, però per exemple, un color com el taronja i el verd suggereixen calidesa i natura. Es poden utilitzar símbols o imatges de qualsevol mena, que d'una forma o altra tinguin relació amb l'activitat o l'entorn (una casa, un bolet, un arbre, una fulla, ...)
- Identitat visual: Al final, darrera una imatge el que recorda la gent és el nom. És el més llegit, vist, escrit i parlat. En principi, volem respectar el nom original de la casa “Cal Moliner”, tot i que no es descartarà cap proposta que estigui relacionada amb l'activitat. Hi ha qui diu que sense un bon nom, no hi ha marca.
- Material a entregar: imatge en color en format .jpg o similar que contindrà disseny integral del logotip i el lema. Els que no ho pogueu entregar en format electrònic ens ho podeu entregar en mà, i nosaltres ho escanejarem per publicar-ho al blog. Es valorarà molt positivament l’estudi d’aplicació a múltiples formats (targeta, tríptic, factura, tovalloles, ... o qualsevol altre material de merchandising). També es valorarà la presentació dels esborranys utilitzats i una breu explicació del disseny proposat
viernes, 23 de octubre de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario